esmaspäev, 6. september 2010

6. September

Niisiis, eilsest ma blogima ei hakka, polnud nagu midagi erilist kah.
Täna päeval siis nagu ikka, päevitasin, lugesin raamatut jne. Jällegi mitte midagi uut.
Õhtul baaris oli väga vaikne. Mõned astusid läbi, võtsid mõned õlled kaasa ja läksid minema. Ainult üks vana kohalik jäi. Tema oli siin mu esimesel õhtul ka, tutvustati teda mulle kui kohalikku naljameest. Nime ma kahjuks ei mäleta, aga hakkas vist C tähega. Niiet, tänases blogis ongi ta nimi C. Claro?
Niisiis, alguses rääkisid Dick, Deb ja C. omavahel ja mina lihtsalt kuulasin. Teema läks kuidagi laste kasvatamise peale ja nende füüsilise karistamisele. Meenutati neid aegu, kui lastel oli nö respekt vanemate vastu ja arutati, mis tänapäeval on. Oii, mul oleks siin praegu palju arutleda, aga see on nii läbinämmutatud teema, et ma hoian end tagasi. Igatahes sealt jõuti kuidagi järgmise teemani, milleks oli meeste viisakus naiste vastu.
C. rääkis, et talle õpetati lapsena seda, et mees peab alati sõiduteel jalutama sees pool, et kui auto otsa sõidab, jääb naine terveks, ja veel seda, et voodis magab mees uksele/aknale lähemal. Mina polnud selliseid asju varem kuulnud, päris huvitav. Igatahes tänane seltskond arvas, et kui tänapäeval mõni mees viisakas on, siis vaadatakse teda imelikult ja kahtlustavalt. Minuarust pole asi veel nii hull. Mõned kutid on ikka väga viisakad ja I like it!
Igatahes mina nendega seal baaris väga kaasa ei rääkinud, mu inglise keel pole piisavalt hea. Kuna ma nii vait olin, hakkasid nad mult uurima, kuidas asjad eestis on. Ütlesin, et sama moodi. Sealt jõudsime kuidagi selleni, et hakkasime Eestist rääkima.
Selgus, et Deb ja C. ei teadnud siiani, kus see Eesti täpselt on. C. rääkis, kuidas ta esimesel õhtul koju läks, google lahti lõi ja Eesti kohta otsima hakkas, aga mitte midagi ei leinud. Selle peale tõi Deb suure maailma kaardi ja palus mul Eestit näidata. Ma ütlesin, et enne näidaku nad, kus nad arvavad, et Eesti on. Nad ei näidanud isegi Euroopat mulle! Deb näitas kuskile Venemaa Uurali mägede kanti j a C. kuskile Gröönimaa – Kanada vahele. Oi kui imestunud nad olid, kui lõpuks Eestit nägid. Nad ei teadnud, et see nii väike on.
Peale geograafiatundi hakkasime ajaloost rääkima. Sellest, kelle valduses Eesti olnud on, maailmasõdadest jne. Oi kui uhke ma olin, kui nad imestasid, et nii väike Eesti vaba riik, oma keele ja waoo, isegi oma lipuga on. See uhkus kadus muidugi kohe, kui tuli välja, et nad arvavad, et Eesti on maailmast väga maha jäänud.
Dick küsis mult, kas Eestlased teavad, kes on Lady Gaga, Deb küsis, kas me teame, kes on Pink, Madonna, Green Day jne. Ma ütlesin neile mitu korda, et me ei ela keskajal, aga nad ei saanud sellest vist aru. Igatahes lõpuks ma imestasin, et nad ei küsi, kas meil Eestis elekter ikka on. Tõsiselt loll tunne oli, sest ma ei suutnud neile selgeks teha, et Eesti on päris hästi arenenud ja ei erine Austraaliast eriti palju.. (Ahjaa, siinkohal tuli mulle meelde, et kui me Nikiga ringi sõitsime ja ta liiklust kiruma hakkas, ütlesin mina, et Eestis on veel hullem. Selle peale küsis ta, kas me sõidame kõik Ladadega.. No ma ei kommenteeri, eks..)
Peale seda rääkisime veel natuke kliimast, nad ütlesid, et kõik, mis on alla 0, on väga külm. Väitsid, et +40 on kindlasti jubedam, kui -30, sest külmaga saab alati sooja teha. Oi, kuidas ma tahtsin vastu vaielda ja öelda, et nad ei tea, mis tunne on hommikul -30 kraadise külmaga, üle põlve lumes sumbates kooli/tööle minne jne. Aga ma ei öelnud midagi, ma pean oma inglise keelt veel harjutama, enne kui kellegiga vaidlema hakkan.
Edasi rääkisime veel söögist. Minu taimetoitlusest, sellest, et inimesed on loomad jne. Siin ma natuke juba vaidlesin, sest normaalsed loomad murravad oma toidu ise, mitte ei osta poest jne. Ma ei hakka sellest ka siin kirjutama, see blogi juba niigi pikk ja mul keeruline oma põhimõtteid lihasööjatele selgeks teha. Igatahes jõudsime selleni, et Deb lubas teha veggie lasanje ja mingi supi. C. lubas teha mingid asjad, mille nime ma ei mäleta, aga mis pidid oleman täidetud pastarullid vms ja ülihead. Mina lubasin teha neile midagi eestilikku.
Ma kohe lõpetan selle pika blogi, aga enne on mul veel üks probleem. Nimelt, mul pole õrna aimugi, mida ma neile kokkan! Aidake mind, PALUN! Pange kõik oma ideed kommentaaridesse kirja. Ma vajan midagi eestilikku, mida saaks teha üsna lihtsatest asjadest. Musta leiba, pelmeene jms siit poest ei saa. Ma olen nõus mingit lihatoitu ka kokkama, kui vaja. Appi!

11 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas sa musta leiba ei taha neile teha? Saa saad sellega hakkama kui keegi oskaja konsulteerib ja ise tahad.
IT

Anonüümne ütles ...

Seapraad (hapukapsaste ja ahjukartulitega või juustuga või seentega)
Searibi ahjukartulitega
Mulgipuder (kruubid ja kartulid praetud pekise liha kuubikutega ehk kõrnetega)
Mulgikapsad (hautatud hapukapsas tangude ja pekilihaga) kartulitega.

Sült sinepi või äädika või mädarõika ja kartulitega
Sealiha hautis köögiviljadega
Metsloomapraad (põder, karu, siga, kits, jänes, lind)
Verivorst pohlamoosi ja/või kõrvitsasalatiga ja ahjukartuliga
Silguvorm (soolaräimed küpsetatud muna, piima ja kartulitega)
Kartuli ja hakklihavorm

Ühepajatoit
Keedetud sealiha köögiviljadega
Kartulipuder
Erinevad kartuli-köögivilja- segupudrud tangainetega (kartuli-hernepuder, kruubi-kaalikapuder jne

Kohupiimakook
õunakook
Jäätis likööriga (Vana Tallinn, Põltsamaa Kuldne)
Kohupiimakreem erinevate lisanditega
Kohupiimavaht erinevate lisanditega

Lumepallisupp
Mannavaht piimaga
Kohupiimavorm (lisanditega)

Anonüümne ütles ...

kartulisalat, hernesupp

Anonüümne ütles ...

Kartulisalat või siis kartulipuder hakklihakastmega on lihtsad ja lollikindlad, töötavad ka siis, kui ei viitsi seakooti vaaritada ja mulgipudru hüvadust ei hakka nad ilmselt iial mõistma.. :P

Anonüümne ütles ...

Kogus Koostis- ja maitseained
400 g keeduvorsti (nt laste- või doktorivorsti)
2 tk sibul
1 sl või
2 sl nisujahu
0.5 tl sool
2 sl tomatipüree
0.5 sl terav sinep
1 -2 sl (või mahe sinep)
2 dl Puljong
1 dl hapukoor
roheline sibul või murulauk

KOMMENTAARID (18)

Foto: Jaan Heinmaa



Valmistusaeg:
25 minutit


1. Lõika vorst kangideks.
2. Koori-haki sibul(ad) ja kuumuta väiksel tulel pannil võis.
3. Lisa vorstikangid ja pruunista kergelt.
4. Puista peale jahu ja sega läbi.
5. Sega omavahel sinep, sool, pipar, tomatipüree ja puljong. Vala kiirelt pannile, sega korralikult ning hauta veel 10 minutit.
6. Lisa hapukoor, sega läbi ning hauta paar minutit. Puista üle hakitud rohelise sibula või murulauguga.

Soovitus
Kui kastet jääb järele, valmista järgmisel päeval maitsev vormiroog, pannes kastme ahjuvormi kihiti viilutatud keedukartulitega. Peale puista riivitud juustu.

Anonüümne ütles ...

http://www.toidutare.ee/

Anonüümne ütles ...

http://www.kokaraamat.ee/

Anonüümne ütles ...

Neid toite ära kindlasti tee : mulgipuder, hapukapsad, verivorst ja sült. Väljamaalastele ei pidavat need toidud üldse alla minema, ju siis sinu omad ka ei söö neid.

Nännu ütles ...

Oled Sa oma kokkamised tehtud saanud?
Pannkooke tee :D maasikamoosi ja külma piimaga ... no ma ei tea kui Eestimaine see on aga seda me siin ju sööme tihtipeale ja toorained peaksid olema kah kõik kättesaadavad... kapsasuppi? :D sealiha kondiga ka vast näiteks peaks teostatav olema?
No igatahes tahaks teada, kuidas Sul see ettevõtmine läks ja kelle söök see kõige parem oli :)

me

A ütles ...

See oli küll väga lahe postitus! :D
Eriti see Eesti avastamine :D

Vero. ütles ...

Oh, nii palju uusi mõtteid ja ideid. Tänud teile anonüümsed ja Nänn :)!
Õnneks mul on paar kuud aega, eks ma enne üritan mingeid lihtsamaid asju teha ja selle köögiga/erinevate toitudega harjuda. Siinne hapukoor nt eesti hapukoort küll ei meenuta.
A, see Eesti avastamine oli ikka täiesti hull. Ma ei arvanud, et nad teavad, kus see on, aga no nii mööda :D..
Ja see, kuidas C. oma guugeldamisest rääkis oli nii naljakas, kahju, et ma seda otsekõnena meelde ei jätnud :D..

Vero.