esmaspäev, 14. veebruar 2011

Money, Money, Money

 Neljap. käisin ära kaevanduse tööbüroos ja kõik, mis teada sain, piirdus sellega, et Kalgoorlies on veel mingisugune eesti kutt Hendrik.

 Reedel õhtul oli mul siis esimene tööpäev Exchange baaris, mis on siis üks kahest populaarseimast siin. Alustasin oma tööpäeva tunnike enne seda, kui tõsiselt kiireks läks. Kokku oli tüdrukuid baarileti taga 5tk ja kõigil oli kogu aeg tegemist. Õnneks mul on mingi baarikogemus olemas ja kohalikud joogisordid enam-vähem teada.
 (Igatahes, ma ei suuda nüüd normaalset juttu välja vormida, sest mu toakaaslane Janno ei suuda vait olla.) Põhimõtteliselt on päris tore töö. Kiiretel tundidel möödub aeg lennates, rahulikel saab jällegi klientidega ja teiste baaridaamidega lobiseda. Neljapäevast-laupäevani esinevad veel live-bändid. Põhimõtteliselt nagu makstaks peo eest peale :)!
Ahjaa, töötan koos skimpidega. Need siis sellised baaridaamid, kes 3-4 korda õhtu jooksul 15min korraga pesuväel ringi möllavad. Palka saavad natuke rohkem kui mina, aga tippi õhtu jooksul 2000-3000 krooni ümber - per nägu. (Sorry, aga minu jaoks on eesti valuuta veel kroon, ei ole selle euroga väga kokku puutunud.)

 Kui ma nüüd juba rahast ja tööst rääkima hakkasin, siis seletan huvitatutele natuke pikemalt, miks Austraalia lisaks kliimale ja inimestele nii ahvatlevalt hea on. See on ka üks peamisi põhjuseid, miks mina vähemalt Eestisse väga tagasi ei kipu.
 Baaridaami/ettekandja jms palk on umbkaudu 225-250eeki tund. Nädalas üldiselt 35-40h, mis teeb siis ~8 900eeku nädal, ~35 000.- kuu. Üüri peale läheb bäkkeris 6720.- kuu (4 inimest toas!!). Terve maja üürimine on kuskil 12 000.- kuu. Toa üürimine majas umbes sama mis bäkkeri jagatud toa.
 Toit on kriipsuvõrra kallim, kui eestis. Banaanikilo umbes 50.-, liiter piima 25.- jne. Riided üldiselt odavamad (hiina kohe kõrval ju). Kosmeetika natuke kallim. Autode kohta nüüd väga öelda ei oska, ma sain oma audi umbes 8500.- eegu eest. Millise auto selle raha eest Eestist saab? Ahjaa, bena on mingi 15-16eeki liiter.
 Niisiis, palgad on head, raha kõrvale panna pole üldsegi mitte keeruline, aga kuidas on töö saamisega? Selle nädala kolmapäeval sain teada, et Monty's enam mul töötunde pole. Juba samal päeval sain kõne tööpakkumisega country pubi + proovipäeva mu uude töökohta. PS, sama oli ju eelmise töö lõppemisega Northamis, samal päeval mitu erinevat tööpakkumist.
 Siiski, tunnistan et olen juba nädal-kaks töökuulutustel silma peal hoidnud ja umbes kümnesse kohta CV saatnud. Aga teenindussektorisse koha saamine on tõesti liiga lihtne. Farmidega on natuke teine lugu, kuna kõik bäkkerid, kes tahavad teiseks aastaks veel jääda, peavad farmipäevi koguma. KUIGI, kui tõsine soov farmi saada, peab lihtsalt õigel ajal õiges piirkonnas olema, vähemalt nii olen kuulnud :).
 Niisiis, ei ole midagi imestusväärset selles, et noored Eestist minema lähevad. Tööd jagub, palk on hea ja raha säästa lihtne. No ja loomulikult need ülisõbralikud inimesed ja päike (mis Kalgoorlie kahjuks ära unustanud on!!).

2 kommentaari:

Taavi Nuum ütles ...

Ja osad skimpied on toole rutates rinnahoidjad koju unustanud

Veronika ütles ...

Exchanges nad ei tohi ilma pesuta olla :).