kolmapäev, 2. november 2011

Sydney vs Perth

OSA 1 (tegemised)

Kõigepealt pean vabandama! Esiteks selle pärast, et ma alles nüüd kirjutan teile ja teiseks selle pärast, et see postitus arvatavasti üsna halb tuleb. Ma lihtsalt pole 2 ööd pm magada saanud! Aga selleni jõuame :)! Ah, äkki peaks selle pärast ka vabandama, et ilgelt pikk tuleb.. Jagan kahte ossa, et lihtsam oleks.. :)

Eelmise kolmapäeva hommikul seadsin sammud koos ühe eesti kutiga Melbourne lennujaama, et sealt Sydneysse minna.
 Sihtpaika jõudsime lõuna paiku, hostelisse umbes kolme aeg. Olime üsna väsinud ja kolmapäevased seiklused piirdusid rohkem hosteli ümbrust uudistades ja mu Mildura õega baaris dringitades.
 Järgmisel hommikul sai kohe ooperimaja vaatama mindud. Esiteks pean kohe ütlema, et minule valmistas see kerge pettumuse. Piltidelt on alati nii uhke ja võimas tundunud, aga mu esimene reaktsioon maja ette jõudes oli: kurat, see nagu tallinna linnahall ju! Nii hull ta vast pole, aga noh, olin rohkemat lootnud.
 Peale ooperimaja sai kesklinna mindud. Tiirutasime seal natuke niisama, käisime Sydney hiinalinnas, sõime hiina toitu, istusime pargis ja midagi muud ei teinudki vist!
 Reede oli üsna vaikne päev. Sain oma Mildura töökaaslastega kokku, jalutasime nendega veel paar tiiru linnas, istusime kuskil ooperimaja juures baaris ja lobisesime.
 Laupäeval sai kesklinna pargis mingisugusel toidu ja veinifestivalil istutud natuke. Õhtul oli Mildurast ühe iiri tüdruku sünnipäev. Käisin siis temal külas ja hiljem läksime kõik koos kuskile kluppi. Päris tore oli, aga mitte midagi erilist.
 Pühapäev käisin taas linnas jalutamas. Istusin pargis, toitsin papakoisid, tegin pilte jne. Ahjaa, nädalavahetusel oli meie hosteli juures mingi turg ka, seal passisin ka natuke!
 Esmaspäev oli halloween. Päeval käisin Mildura töökaaslastega rannas. Ilgelt tuuline ilm, aga pikutades oli hea ja kõrvetasin oma selga ka natuke palju. Jalgupidi sai vees ka käidud, hurraa, rannahooaeg avatud!
 Peale rannaskäiku sain oma Mildura õega kokku, käisime sõime india toitu (JAMMI) ja mõtlesime, et peaks halloweeni puhul ikka kostüümid selga ajama ja peole minema. Saigi poest igasugu aksessuaare kokku ostetud ja kogu mu Sydney kambaga klubis käidud! Tore oli!
 Teisipäeva hommikul aeti peale 3 magamistundi mind üles. Pakkisime asjad ja ronisime lennujaama. Kuna lend kolmapäeva varahommikul, arvasime et veedame oma õhtu lennujaamas ja säästame raha.
 Te ei kujuta ettegi kui tore oli seal magamata ja kergelt halva olekuga päev läbi istuda ja siis avastada, et ööseks lennujaam kinni pannakse. Kolisime siis edasi rahvusvaheliste lendude jaama, tuiasime veits uste taga ja lõpuks leidsime nurgakese jaamas, kus meiesuguseid uljaid päris palju oli!
 Kolmapäeva varahommikul peale 2h magamist sai tagasi oma lennujaama komberdatud ja oligi aeg Sydneyle aidaa öelda! Ma olin nii väsinud, et ma jäin kohe magama ja ärkasin selle peale üles, kui õhku tõusma hakkasime, kujutate ette w!? Edasine lend möödus ka poolunes.
 Lendu alustasime Sydney aja järgi 7.10 ja Perthi jõudsime 9.00 kohaliku aja järgi (ajavahe 3h). Esimese asjana lennukist välja saades pani vanduma see, kui kuradi palav siin on! Kui Sydneys oli mingi 20 ringis, siis Perthis täna 30+. Väsimus teeb asja veel hullemka ka. Milline elu, eksole!

OSA 2 (muljed, mõtted)

Nagu ma juba ooperimajast rääkisin, oli see mulle kerge pettumus. Sama on mul siin Austraalias alati selline sisetunne olnud, et Sydney pole kindlasti minu jaoks. Olen selline paras maalaps ju. Samas, pidin oma sõnu/mõtteid sööma.
 Kesklinn on palju euroopalikum kui kõik teised, kus ma käinud olen siin. Olin kuulnud, et Sydney on nii busy busy, ehk kiire elutempoga. Jah, elu kesklinnas kees, aga samas tundusid kõik kuidagi nii rahul ja polnud sellist pingelist keskkonda.
 Lisaks lükkaks kohe ümber väite, et Sydney on asiaate täis. Mis mõttes? Nii mina, kui ka mu reisikaaslane imestasime, et Melbournes oli näiteks neid palju rohkem! Sydney on pigem eurooplasi täis, kui et asiaate.
 Sydney äärelinnad meenutasid mulle hullult lõuna-euroopat. Palmidega pargid, sellised tihedad kahekorruselised majad taaskord ümbritsetud palmidega, ilus helesinise veega rand jne. Mul oli tunne, et olen kuskil Hispaanias puhkusel. Ma pole Hispaanias käinud, niiet ehk panen puusse, aga no Tenerifel olen käinud ja Sydney tekitas tunde, et olen taas seal!
 Ütleme nii, et Sydney pettumust ei valmistanud kindlasti, pigem vastupidi! Olin ja olen siiani meeldivalt üllatunud!

Tuleme nüüd Perthi juurde.. Olen vist siin ammu maininud, et see linn pole mulle meeldinud. Arvasin nüüd, et kuna olen ka teised suuremad lõunarannikulinnad ära näinud (Adelaide, Melbourne, Sydney) siis ehk vaatan Perthi teise pilguga, leebemalt.
 Taaskord eksisin. Pigem vaatan veel karmimalt. Linn haiseb!! Kole, kultuuritu ja ajaloota. Kui Adelaides on arhitektuuri ja ajalugu, Melbournes ilus kaasaegne kesklinn ja Sydneys lõuna-euroopalik maik, siis mis Perthis on? Mitte midagi! Ajaloota, kole, väike ja haisev.
 Okei, kallis Perth, ehk teen liiga, kui hästi otsida leiab kenasid kohti ka ja ehk inimesed üldiselt on natuke sõbralikumad. Aga no... Nendest kärbestest ei hakka parem rääkimagi, idas olin unustanud, et lääne aussis need toredad semud on!
 Okei, rahunen ära nüüd eksole :). Perthis pean nkn ainult laupäevani kükitama, edasi saab outbacki. Ja just selle outbacki pärast ma siia tagasi tulingi! Mitte mingeid rohelisi puid, mitte mingeid palme! Lihtsalt punane muld, hallid põõsad, kõrbseparved, sisalikud, kängurud ja MEGASÕBRALIKUD kohalikud no worries mated!

Taavi Nuum ütles ...

Peaksid vaimu v2rskendamiseks kuskil arengumaal yhisk2imlat vahelduseks kasutama. Ma olin 20 Eesti iseseisvusaasta jooksul juba 2ra unustanud, kuidas yhisk2imla ikka v6ib haiseda. Kuidagi ei saa n6ustuda et Perth haiseks.

Vero. ütles ...

Siin ei ole see wc hais vms.. Lihtsalt siin on neid urkaid aasia poode päris palju vms. Selle eilse palavusega lõi sellise veidra lämbe haisu üles. Loomulikult on suburbides olukord kenam, aga see Perthi kesklinn, või need paar väikest tänavat siin.. No ma ei tea, miks need lihtsalt ei istu mulle!