laupäev, 24. september 2011

Kohvist, toidust ja rongidest!

 Istun siin juba vähemalt 15 minutit ja üritan blogiga kuidagi algust teha. Otsin internetist häid tsitaate, tõlgin inglise keelt emakeelde, hoian kahe käega peast kinni aga ikka ei midagi. Mõtteid nagu oleks, aga kirjutamine ei taha täna välja tulla.

 Neljapäeval ja reedel võtsin osa kohvikursustest. Esimesel päeval oli sisuks peamiselt teooria ajaloost kohvimasina puhastamiseni, praktika osas õpetati erinevaid menüüs olevaid kohvisid reaalselt valmistama. Teooria osas tegin päris palju märkmeid ka, aga midagi ürierilist ei oska siin välja tuua. Praktika osas mina midagi väga uut neljapäeval ei õppinud, olin põhimõtteliselt kõiki neid kohvisid varem tööl tegema pidanud.
 Reedel keskendusime piima tekstuurile ja kohvikunstile (latte art). Kohvikunst oli jagatud siis kolme ossa. Esimesena kasutasime teravat termomeetri otsa abivahendina, et siis kohvipruuni ja piimavalge abil joonistusi teha. Teisena kasutasime kakao+vee segust tehtud siirupit (ülemine pilt). Kolmas, kõige raskem osa oli abivahenditeta free pouring (alumine pilt), ehk siis lihtsalt piima kohvisse kallamine. Nende õigete käeliigutuste tipptaseme saavutamine võtab ikka väga-väga palju aega. Minu free pouringu esimesed katsetused läksid totaalselt aia taha aga kõige viimasel proovikorral suutsin juba midagi enam-vähem õigesti teha, jee!

 Kohvikursused toimusid kesklinnas, seega oli mul enne ja pärast koolitusi aega linnapeal tuiata. Seekord jäi palju parem mulje, kui eelnevatel kordadel. Kindlasti aitas sellele kaasa ilus ilm ja minu enda hea tuju. Mingisuguseid turistitegevusi ei teinud, käisin sõin india toitu ja kolasin poodides.
 Linna ja kodu vahet sõitsin rongiga. Siin austraalia linnades see rongi-trammi-bussi liiklus tõsiselt hästi korraldatud. Põhimõtteliselt saab igale poole igal ajal, mitmete ümberistumistega siiski. Pileteid müüakse näiteks kaheks tunniks või terveks päevaks, mingit sisseastumisel augustamist ei ole. Rongide, trammide ja busside pilet on üldine. Trolle austraalias mina veel kohanud pole.
 Rongidest räägitud, kirjutan natuke toidust ka. Kuna austraalias on ikka meeletult palju asiaate ja teisigi rahvusi, on toidu valik ka seinast-seina. Ma lihtsalt jumaldan india ja hiina toitu! Kõik need riisid, nuudlid, karrid, köögiviljad, tofu.. Oeh, söö või lõhki ennast! Siin neid väikeseid hiinakaid leidub iga nurga peal. Astu ainult sisse ja hakka valima.
 Tavalistes hiinakates on osa toitu valmistehtud ja siis lihtsalt valid mis sorti riisi/nuudleid/kastmeid/köögivilju/lihasid jms tahad. Hinnad on austraalia kohta odavad (80-150eek) ja kõik toidud megahead. Kui eesti hiinakates on kokkadeks eestlased/venelased või healjuhul mõned aasia välimusega tädid, siis siin aasia päritolu KOKAOSKUSTEGA tädid-onud. No nüüd läks mul kõht uuesti tühjaks!

 Okei, nagu näete, pole mul enda tegemistest suurt rääkida vaid pean üleüldistest teemadest arutlema.
Igatahes peale kohvikursusi on mul selline suur sügelus ruttu kohvitöö leida, et oma uusi teadmisi ja oskusi rohkem praktiseerida. Pean vaid nädala algust ootama!
 Nädalavahetuse esimene pool on filme vaadates möödunud, küllap läheb samal lainel edasi. Midagi asjalikku teha ei oska lihtsalt. Raha ei julge ka liiga palju kulutada enne kui töö olemas.
 Suurt austraalia viimase aasta plaani ei ole, väike salasoov on a'la jaanuarini siin töötada, seejärel mööda idakallast põhja suunduda vahepeatustega Canberras, Sydneys ja Brisbanes ning vabatahtliku töö farmides. Jumal teab, kaua selle peale kulub ja äkki leian mõne superilusa koha, kus veel paar kuud veeta. Seejärel hakkab mul aeg igatahes otsa lõppema ja ideaalis tahaks jõuda põhjarannikule. Kui jõuan siis väga tore, kui ei jõua - no worries. MA JU EI TEE PLAANE SIIN!

Enda kodune katsetus,
riis, tofu ja köögiviljad.
Melbourne central ostukeskus ja mingi kohvimeistrite võistlus.

Kommentaare ei ole: